söndag 22 mars 2015

Den trettonde till femtonde mars 2015

Min man aka det lilla lammköttet fyllde år (så himla konstigt att tänka att våra mammor gått och varit gravida samtidigt och att min mans mamma antagligen gick och svor åt att hennes bebis aldrig kom ut när jag föddes) och det firade vi genom att jag köpte en resa till London åt oss, mina föräldrar kom upp för att vara barnvakter och vi åkte och hälsade på min mans bror som lämpligt nog bor i London.

  

Av mina föräldrar fick min man en kikare i present. Och inte vilken kikare som helst, utan en som varit min morfars. 



Vi åkte de få kilometerna det faktiskt är till flygplatsen, tog oss ett glas bubbel och sen flög vi helt enkelt över det där vattnet och landade i ett jävligt grått London. 



Vi tog oss till en pub, beställde in mat och öl. Jag beställde in fish and chips, when in London, liksom. Spanade dock avundsjukt på hummern på den andra tallriken.





På kvällen svirade vi om, drack lite mer bubbel och sen drog vi ut på stan, till turistiga Covent Garden och till en peruansk restaurang som skulle vara bra. Där åt vi bland annat cevishe. Och drack vin. Kom hem runt två och av någon anledning spelade vi musik och dansade till fem, trots att jag sagt att jag denna resa skulle prioritera att sooooooova.

På lördagen sken solen (i ungefär två timmar, sen blev det svinkallt) och magnolian hade slagit ut.

Vi stod en timme i kö för att komma in på ett australienskt ställe som serverade brunch. Jag hällde i mig te för att bli av med bakfyllan och bli varm. Och ja, det var det godaste te jag druckit. 

Min man valde bort te och beställde in bloody Mary istället. 

Vi avslutade kvällen med hemmamiddag och once again: dans. Tidigt på söndagen åkte vi till flygplatsen och åkte hem igen. En himla fin helg som gick förbaskat snabbt.


2 kommentarer:

  1. Ni verkar vara så himla fina tillsammans. Så SKÖNT att ni fick den här helgen efter allt tidigare resestrul..!

    SvaraRadera
  2. Så himla fint och heja att den faktiskt blev av!

    SvaraRadera