tisdag 3 mars 2015

Den tjugoandra februari 2015

Hörrni, nu kommer det att svämma över av odling i den här bloggen. Hatar ni att läsa om sådant får ni återkomma i... säg september? Nedan har ni frön från jordmandel.
 
 
En söndag tittade jag till mina odlingar (okej, jag tittar till mina odlingar varje dag, men en söndag kollade jag extra noga med en bekymrad min) och såg att det var dags för vissa små plantor att omskolas. De behövde få större krukor och gå från förskolan till första klass. Främst var det chilin som behövde mer plats, kronärtskockan och hens kompisar kunde få bo kvar ett tag till.

 
Fimpen satt med vid bordet och käkade en jordgubbstårta som han hade beställt. Det fanns ingen i affären, så han fick prinsesstårta som vi stack jordgubbar i.

 
Min husgud här hemma är Lena Israelsson. Den här boken är med mig varje dag. Älskar den gränslöst.


En av plantorna har tagits upp från sin plats i försklan för att vandra den långa vägen över till första klass. Tror jag fuskade och slarvade med att få med den gamla jorden på vissa av plantorna och nu är de ledsna.



 
Nytt hem! Och två av purjoplantorna fick också flytta, sen tog krukorna slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar