torsdag 5 mars 2015

Den tjugosjätte februari 2015

Vi har haft våra chiliplantor övervintrande på vår punchveranda. Skulle jag gissa så skulle jag gissa att varenda en av de där plantorna har dött för att det varit lite väl kallt där inne, men jag antar att vi kommer få svaret på det när våren kommer.
 
 
Jag tog i alla fall tag i att beskära ner de här rangliga getterna. I stammarna såg jag inga vidare spår av grönt, så det kan vara kört, vilket i och för sig skulle vara ganska bra, då vi har en massa nya bebischilis på gång. Men! alltid kul om något lever vidare år efter år och kanske ger oss en överraskning i att fakiskt ge oss frukt detta år. 2014 var verkligen inte chilins år hemma hos oss.

 
Vad som blev kvar ser ni ovan. En pinne.

 
Ännu en sak vi borde göra: städa upp i punchverandan. Och sätta in lite mysiga möbler. Och kanske spendera lite faktisk tid där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar