fredag 6 mars 2015

Den tjugosjunde februari 2015

Jag ÄLSKAR Gourmet garaget! Roliga fröer, levererar snabbt som vinder (dagen efter kom fröerna jag hade beställt) och kommer i fint prassligt papper. Plus att det är kul att försöka luska ut hur och när fröerna ska sås, eftersom texten på baksidan inte är på svenska och ändå inte går att direktöversätta för att så i januari i Italien är ju inte samma sak som att så i januari i Sverige.
 
 
Pampas och jag gick in i gästrummet aka stora odlingsrummet och satte igång. Chilin visste jag att den skulle sås nu. Senapsbladen och det andra får vänta lite. Senapsblad köpte jag mest för att jag misstänker att jag fick det i en sallad på Kanarieöarna och älskade det.

 
Vi passade även på att ge kronärtskockan och basilikan nya hem. Efter att ha läst på lite så blandade jag jorden hos basilikan med små lecakulor.



 
Idag mådde kronärtskockan inte så bra, den var lite hängig och trött men jag hoppas att den hämtar sig snabbt. I år SKA jag lyckas med kockorna (det vill säga vinna mot rådjur och hjort!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar