fredag 6 februari 2015

Mina bästa kompisar? Mina tjockstrumpor!

Det här med inne- och utefönster (eller sommar- och vinterfönster om du så vill) är helt nytt för mig. Eller helt nytt - vi har ju bott i huset ett år nu, men innan jag flyttade hit så hade jag ingen aning om att det kan sättas ett extra fönster innanpå det som redan är där, för bättre isolering.
 
I höstas så tejpade vi alla fönster för att det skulle bli ännu ännu bättre isolering. Tejpen räckte till alla fönster utom det i vårt sovrum. Nu kan vi ju tycka att det fönstret borde vara det första att prioritera eftersom vi har en bebis där inne, men jaja. Så blev det i alla fall. Vad som händer om du har dubbla fönster och ingen bra tejpisolering? Det bildas is på fönstren (ja, ibland sover jag med tjockstrumpor och mjukisbyxor och baby Pampas i sin overall). Fint är det i alla fall!
 
 




3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig hört talas om av- och påsättningsbara extrafönster! Vilken grej! Men kan man inte bara lämna dem på året runt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njä, de sitter löst så om du ska öppna fönstret på sommaren för att det är varmt så trillar de av. Du måste även ta av den för att få det svalare inne.

      Radera
  2. Ibland önskar jag mig enkelbågar och innanfönster. Men sedan tänker jag på hur jobbigt det är och är nöjd med mina dubbelkopplade.

    SvaraRadera