söndag 15 februari 2015

Den tionde januari 2015

I några veckor hade jag tjatat på min man att jag ville äta Bánh mi (vietnamesisk macka) (som jag hela tiden kallar Birinbau av någon konstig anledning). En kväll blev det till min stora förtjusning dags. Och ja, min man lagar ALL mat i detta hem och det finns det såklart både fördelar och nackdelar med. Mest fördelar för min del, såklart.
 
Jonas Cramby säger följande om Bánh mi: "det är en vietnamesisk slags baguette som är så himla god att det kan börja rycka i din. På grund av att Vietnam har varit en fransk koloni så är en Banh Mi också ett typexempel på en lyckad fusion mellan två länders matkultur: baguetten, majjon och patén är typiskt franska, medan de andra ingredienserna är väldigt vietnamesiska. Resultatet blir en riktigt syrlig, söt, het, kladdig och crunchy supersmörgås!"
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar