onsdag 25 februari 2015

Den tionde februari 2015

Förra året förvånade jag mig själv genom att göra svingoda semlor. Jag undrar när jag ska sluta bli förvånad över att jag lyckas med något jag bakar.
 
I år blev de inte bra alls. Jag tog ut bullarna innan de var klara, skar i en, stoppade sen in dem i ugnen igen och de blev... märkliga. Mandeln smakade lite gammalt också. Min mans mamma som bodde hemma hos oss en liten period efter en knäoperation sa dock att de var de godaste semlorna hon ätit.
 
 
 
Fimpen är första uppmätare, som vanligt. I sitt Pippi-förkläde som han fick i julklapp.

 
Stökkök säger ni? Ja, det säger jag med. Vad jag mer säger? Att jag skiter i att det är stök, det finns så mycket roligare saker att göra som inte har att göra med dammsugare eller putsmedel.

 
Bullar klara. "Klara".

 
2016 - då ska jag göra goda semlor igen. Fimpen pratar dock ofta om att vi borde baka selmor igen. Kanske blir en mars-semla. Eller/och en juli-semla?

1 kommentar: