onsdag 4 februari 2015

Kvällen innan julafton

Kvällen innan julafton var det dags att smaka julskinkan, brödet jag bakat, den hemgjorda senapen och att klä granen.
 

 
Min man var väl den som var ivrigast på skinkan och då fick han skära upp den, eftersom vi lever i en traditionell patriarkalisk familj. Skoja. Nä. Jo.

 
Min bror och Fimpen klädde granen. Efter att Fimpen satt ungefär fem kulor på samma gren tyckte min bror att det var dags för honom att sätta några lite längre upp också.



 
När barnen gått och lagt sig la vi ut julklapparna under granen. Ett av paketen bar dinusarien.


2 kommentarer:

  1. Jag älskar dina efterhandsuppdateringar! Fint att få lite post-julstämning såhär i februari!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Jag tycker också att det är mysigt, men jag är ju partisk.

      Radera