torsdag 5 februari 2015

Julafton

Julafton firade vi med mina föräldrar och min brors familj. Nedan kommer följa en kaos av bilder och bilder av kaos. Jag ger er julafton 2014:
 
 
Vi vaknade på julaftons morgon och då hade jultomten och hans renar redan hunnit dra. Så jävla typiskt. Dock lämnade renarna en himla massa smulor efter sig, som såklart jag fick städa upp.

 
Jultomten lämnade även några strumpor på dörren där han hade lagt en skattjaktslapp åt alla. Det här är en tradition som började när jag och min bror var små. På första lappen står oftast att nästa lapp ligger i typ garaget och sen följer en himla snitslad bana som har som mål att du ska springa in ut in ut lång bort in igen och så vidare. Som vanligt kom min pappa sist. Han fick sin julklappstidning ändå.
 
 
Efter julklappsjakten (som ska göras innan frukost) så lekte de här tre gullisarna. De två i gymmet var beräknade att komma tre veckor efter varandra (Pampas tre veckor efter kusin) men baby Pampas tjuvstartade och kom tre dagar innan sin kusin.
 
 
Min mans originalfamilj kom före Kalle och drack glögg och käkade det här goda.




Efter att alla hade klätt sig fin(are) så fixade min bror drinkar med glögg och lime och allt vad det var. De blev inte goda. Men det var inte hans fel, för det var jag som hittat receptet. Sen blev det julbord. Vi hade sjukt mycket mat. Som sen blev stående i några veckor innan vi kastade. Fast så får jag nog inte skriva, för det är ju faktiskt inte snällt mot vår planet. Förlåt, planeten!


 
Familjen!


Ungefär så här hysteriskt är det stundtals i den här familjen.

 
Sen blev det lugnare, fram tills att vi skulle öppna alla julklappar, då skapade vi kaos igen.




 
Älskar när bebisar läggs på mage och de är för trötta för att hålla upp huvudet, så att det bara blir en faceplant.

 
God jul från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar