onsdag 14 maj 2014

Vilt

Det här med att bo på landet har ju såklart sina självklara nackdelar. Som att bilen är ganska nödvändig här. Och det är förbannat jobbigt om det skulle vara så att till exempel jag inte skulle ha ett körkort. Som tyvärr är fallet (har dock precis fått hem mitt körkortstillstånd!). Och alla viltolyckor.

Härom dagen när vi körde på 70-vägen som går hem till oss var det en bil som kört av vägen kanske en halvtimme innan vi kom. Ambulans, polis och brandkår var på plats, de hade klippt upp hela bilen och på gräset låg en kvinna som de höll på att lägga på en bår.

I sådana lägen blir jag nervös för det där med körkort. Min man har haft körkort så himla länge och väjer för rådjur och älg nästan dagligen, men kommer jag att klara av det? Och tänk om mina barn är med mig i bilen? Jag antar att det blir farligare om jag kör runt rädd. Och först av allt måste jag ju ta det där förbannade körkortet.


2 kommentarer:

  1. rockpaperscissorlizardspock14 maj 2014 kl. 09:14

    Nja, hellre ny och lite rädd än van med en övertro på sin egen förmåga. Man kommer förbannat långt med att bara sänka hastigheten (en extra ljusramp på bilen skadar inte heller).

    SvaraRadera
  2. Det kommer att galant, tro det eller ej!

    SvaraRadera