lördag 3 maj 2014

Kökslandet

Precis utanför vår köksdörr (som egentligen inte går från köket utan från det lilla rummet mellan köket och Fimpens lekrum) finns en liten köksträdgård. Jag tror att det har varit en gammal säng som nu får agera någon slags pallkrage. I den växte mest ogräs och en himla massa smultron (som jag först trodde var jordgubbar). En dag bestämde sig Fimpen och jag för att ta tag i det där landet.

 
Fimpen - storgrävaren. Det går ganska så bra att låta honom vara med. Han tröttnar ganska snabbt och vissa dagar har vi fem olika projekt som vi växlar mellan när han tröttnar på ett går vi till nästa en stund.

 
Små, små smultronplantor som nu står bland jordgubbarna och väntar på resten av jordgubbsplantorna som nu står hos Fimpens farmor, där vi har haft dem fram till nu.

 
Allt ogräs (eller vad jag gissade var ogräs) borta och ligger i skottkärrorna. Ungefär här sa min kropp ifrån och ville ha vila så min man fick rycka in när han kom hem från jobbet och dels köra ogräset till kallkomposten och dels lägga i ny jord som jag sen petade omotiverat i med en grep.


2 kommentarer:

  1. Vad ni håller på! Du och Fimpen är största inspirationskällan till ört- och kryddodlingen som jag styrde upp på vår balkong tillsammans med Gael i helgen <3

    SvaraRadera
  2. Haha, så himla bra att vara en insprirationskälla, måste berätta det för Fimpen!

    SvaraRadera