onsdag 7 maj 2014

Restauering av gammal pall

För en herrans massa år sedan köpte vi en pall på Tradera för ganska så lite pengar. Den saknade det där blå plastskyddet på sista trappsteget och var lite vitfläckig av gammal målarfärg. 

 
Tanken var hela tiden att renovera pallen, men det hände liksom aldrig. Förrän en dag i förra veckan när jag vabbade, eller om det var helg, och Fimpen och jag hade en innedag och häpp! så var den renoverad och restaurerad och fin.
 

 
Jag tog av det blå gamla plastskyddet och satte dit finplast i form av underlägg.






4 kommentarer:

  1. Så tjusigt! Jag har en som ska fixas också, men tänker att vissa lim reagerar på plast och liksom kan råka "smälta" det så man ser limmet igenom? Vad använde du för lim för att sätta fast underläggen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte ens att det kunde hända. Tur att jag inte visste, då hade det nog tagit ännu fler år innan jag kommit till skott.

      Använde Karlssons klister.

      Radera
  2. Så fint att jag vill använda både caps lock och typ hundra utropstecken: FINT!!!!

    SvaraRadera
  3. Säger som Lisa. Så sjukt fint. Ska nu gå in på tradera/blocket och leta pall. hehe.

    SvaraRadera