torsdag 1 maj 2014

Ett örtland

Jag har småodlat på balkong och en liten, liten bit land hos min mans föräldrar tidigare. Inget vidare storskaligt. I år? Jävlar i min lilla låda vad vi har att fixa. Så, odla, rensa, plocka, lukra, vända, vänta, greja. En av dessa saker var en del av kryddlandet som de förra ägarna hade satt i lite olika tunnor vid sitt potatisland (som i år kommer att bli ett bönland).
 
 
 
Allt var mest... ris? som jag klippte/rev bort, eftersom det verkade komma skott under allt torrt och gammalt ris.

 
Ovan: förebild. Nedan: efterbild.

 
Mynta, oregano och citronmeliss.

 
Fimpen hjälpte till genom att ta allt jag rensat bort och lägga i bönlandet där jag precis vänt jorden.

 
Klart! Tillfredsställelsen i att allt var... snyggare? Så himla stor!

 
Och all skit som vi någon dag borde bränna upp och inte bara lägga i kallkomposten och hoppas att det förmultnar om något år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar