tisdag 6 maj 2014

Mysteriet med sköldpaddan

Min man kommer springandes och gastar att han har sett en sköldpadda i dammen och att han vill visa mig den NU! Jag rycker på axlarna och är lite mindre exalterad än vad han är. Han säger att han aldrig sett den tidigare och att det är ett himla mysterium. Ingen av oss kan minnas att de förra ägarna sagt något om en sköldpadda och kan en sköldpadda överleva en svensk vinter?

Jag ber honom att smsa mannen som bodde i huset innan oss, men det gör han inte. Jag tror att han vill ha kvar det här mysteriet för sig själv. Hans teori är att någon gått förbi och helt enkelt lagt dit sköldpaddan. Som om den terorin är vettigare.

4 kommentarer:

  1. Men herregud va spännande! Vill veta mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med!!! Lovar att berätta om jag får veta mer!

      Radera
  2. I en vik i Mälaren bor en sköldpadda som siktats flera år i rad. Oklart vad den gör om vintern.

    SvaraRadera
  3. Herregud! Jag hade varit OERHÖRT exalterad måste jag säga.

    SvaraRadera