fredag 9 maj 2014

Påsken 2014

Min plan för påsken var att åka till Istanbul. Min man ville stanna hemma i huset och fixa. Han vann och tur var väl det, för nedrans sånt fint väder det var!
 
 
Alla land blev färdigrensade och fick sån där vit täckduk/markduk på sig för att jorden skulle bli varm och gosig inför sådd. Denna flaska och hens kompisar var min ständiga följeslagare.

 
Vi hann även med att livsnjuta. De här två kan verkligen den där konsten med att livsnjuta. Jag hoppas att våra barn kör på sin pappas linje med livsnjuteri och inte deras mammas linje (min idé om en göddig dag är att trädgårdsarbeta).

 
Pampas var med hela tiden. I och för sig svårt att lyfta av sig magen och ursäkta lille vän, jag ska bara böja mig ner och ta upp den där spaden!

 
En dag (säkert fel dag) äggletade vi. Det här är helt nytt, jag har aldrig äggletat i hela mitt liv. Älskar att träffa världens bästa man och skapa nya, egna traditioner med honom som vår familj ska ha. I och för sig brukar de vara ganska så traditionella, men ändå. Ändå! Bakom vårt växthus kan ni se en enorm lada. Den ligger utanför vårt revir och används av byn och grannbyns familjer som typ förråd. Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte vad den är till.

 
Äggletande var även nytt för Fimpen. När han fattade att det innefattade godis så var han GAME!
 
 
 Och nu känner jag att jag måste lägga in ett obs! Så obs!: det var inte godis i alla dessa ägg. Bara i ett (eller okej, två: ett till Fimpen och ett till min man). I de andra hade vi lagt hans gamla lego och ett tåg från hans rum.

 
Påsklunch freaking UTOMHUS. Älskar utomhus. Tror inte vi var inomhus mer än två timmar dessa dagar. Och okej, när vi sov.

 
Taco hej påsken 2014!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar