måndag 31 mars 2014

Ett trädgårdslands uppkomst

Vi jobbade hemifrån en dag, jag minns inte ens varför, men det gjorde vi. Bra sak med att jobba hemifrån = när vi jobbat klart är vi hemma och barnet hos sin farmor, och jag behövde inte åka tunnelbana-tåg-buss hem i två timmar.
 
 
Så himla mycket tid över! Jag satte mig och planerade vad som ska planteras var i våra trädgårsland. Där potatisen varit ska till exempel vara lök. Eller bönor. Eller båda. Vi är inte ense. Inte ens med oss själva, jag är sjukt oense mig mig själv. Efter att ha läst 30.000 trädgårdböcker och ungefär lika många -tidningar vet jag i alla fall att potatis ej får sättas där potatis sattes förra året.

 
Min mans mamma var här i går och blädrade bland våra fröer för att se om det var något hon ville ha. Hon kallade oss för en fröbutik, så mycket frö har vi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar