torsdag 13 mars 2014

Prismor, yo

Hängde upp en av våra ärvda kristallkronor i fönstret inne i biblioteket på grund av platsbrist och se, där passade den faktiskt ganska bra? Himla fint prismorglitter blev det i hela rummet också.
 
Alltså att jag ens äger äkta kristallkronor? Och vet att det heter prismor? (Fast nu blev jag osäker och var tvungen att googla skiten.) Jag skulle ju alltid bo i Stockholm och festa till morgonen. Mina kompisar från när jag gick på högstadiet blev så väldigt förvånade när jag gifte mig och skaffade barn, jag var ju den som skulle flytta utomlands och inte stanna där utan flytta till ett annat utomlands och sen byta igen efter cirka fem år. Livet.
 







 

6 kommentarer:

  1. min syster hittade fula ljusstakar med prismor, tog prismorna och hängde i fönstret. så himla fint! (vi har också en kristallkrona. men den hänger, traditionsenligt, mitt i ett rum).

    SvaraRadera
  2. Så himla fint! Och så golvet! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså golv och tak i detta hus! Gaaah! Gör det värt att pendla.

      Radera
  3. Yo, jag undrade hur det gick med kalklitir-färgen? Har ni målat nåt med den?
    Är otroligt sugen på den själv nämligen :-)
    /IdaPh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, alla projekt i detta hus går vääääldigt långsamt pga långa arbets- (+ pendlings)dagar samt att jag varit sjuk sedan... nyår någon gång. Lovar att uppdatera när jag gjort det!

      Radera