söndag 2 mars 2014

Besök, margaritas, födelsedag och tacofest

Jag fyllde år i förra veckan och basunerade därför ut att jag skulle ha fest! fest! nästan alla får komma!, bjöd in 21 vuxna, fem barn och ja, ville folk ha med sin katt hade det säkert också gått bra.
 
Det dumma med att fylla år i februari är att alla är sjuka. Eller känner någon som är sjuk. Så av 26 personer kunde åtta komma tillslut. Skittrist, tyckte jag först, men eftersom även jag fått en släng denguefeber (som egentligen kan ha varit vanlig förkylning) så visade det sig att det blev ganska så perfekt ändå.  
 
 
En av mina bästisar kom från Borås och hade med sig sin son, något som Fimpen tyckte var himla trevligt. När den där sonen inte snodde någon av hans leksaker, vill säga. Varje morgon vaknade han och skrek BEBIS! och sprang sen ner för att leta rätt på honom.

 
Redan innan nio på morgonen påbörjade min man matfesten. Och som sig bör så började han med det viktigaste: margaritas.

 
Här hänger bästis med Fimpen i gästsängen och käkar ostbågar. Om inget annat gemmensamt så hade de i alla fall kärleken till ostbågar. 

 
Fimpen fick rött nagellack inför kvällen och matchande halsband. Bästis visade honom hur hon applicerar mascara.

 
Att se sitt barn tillsammans med ens kompisar - så himla himla fint. 

 
Tacobalunsen har påbörjats.

 
Tacobaluns inne i steg... tre?

 
Mangomargeritan är mixad och spriten väntar på att få gå ner altaret med mixet.

 
Tacomiddag! Kan inte påstå att vi höll på till småtimmarna precis. Jag var tredje först i säng (och då räknar jag in barn), lite skillnad från förra gången jag fyllde år då jag gick och la mig klockan fyra och fick sova i två timmar, samtidigt som min kompis Anna gick runt i Stockholm och svor över att tunnelbanan aldrig gick på vettiga tider.
 
En fin födelsedagshelg blev det i vilket fall. Älskar att folk orkar ta sig ut till oss, fast att vi bor runt 11 mil bort. Eller ja, de som kom från Borås bor ju ännu längre bort.

2 kommentarer: