onsdag 26 mars 2014

Planer för gamla vardagsrummet

Förra ägarna hade ett slags vardagsrum där vi idag har matrum/salong. Som de flesta rum i detta hus är matrummet inte färdigt.


 
Matrummet ligger mellan kök och bibliotek. Planlösningen mellan kök och matsalen är öppen och meningen var väl att jag och Fimpen skulle sitta här och mysa medan min man gjorde mat. Det gör vi inte speciellt ofta, oftast är Fimpen i köket och lagar mat med sin pappa och jag... gör lite allt möjligt.

 
Bilden ovan är hur rummet såg ut innan vi flyttade in. Bilden nedan är hur ganska ocharmigt rummet är nu.

 
Planen är att få in någon matta i det här rummet. Min dröm är att ha in fler mattor än en, lite såhär (så himla dåligt exempel, jag vet! men jag tänker mig en hel del orientaliska (eller egentligen latinamerikanska mattor) som ligger "ihop"). Min plan är också att måla ett rutnät på en vägg, ni vet som folk gör på golv, fast jag vill göra det på väggen istället. Min mans plan för detta rum är att slå ut väggen helt och sätta in en massa fönster.  
 
Jag vill även måla om bordsbenen i någon rolig färg och sätta upp lite tavlor. Meeeen eftersom allting tar sån himla tid i det här landet så är detta rum nummer fem eller så på priolistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar