lördag 29 mars 2014

En tantkruka

Förra helgen gjorde jag en tantkruka. En tantkruka är en kruka där tanter samlar en bunt blommor och sätter på sin farstukvist. Det här var min första. I min familj är det mest min pappa som gör tantkrukor, så jag kanske skulle ha kallat det gubbkruka.

 
Min hjälpreda. När jag tar fram kameran nu för tiden så ställer han sig framför, vill att jag tar ett kort som han sen får titta på. Ibland vill ha titta samtidigt som jag tar kort på honom (svårt) eller innan jag tagit kort.

 
Blev så himla lurad på Plantagen. Jag har alltid tänkt på Plantagen som en billighetsaffär. När vi hade varit på Plantagen och handlat blommor till tantkrukan åkte vi till en annan affär där blommorna kostade 1/3 mindre.

 
Jävla Plantagen. Köpte även jord, som säkert är svindyr.

 
Tantkruka klar! Det blev tulpan, påsklilja och en tredje jag inte kommer ihåg vad det var.

2 kommentarer:

  1. Asfin tantkruka! Älskar denna husblogg!

    SvaraRadera
  2. Håller med Lisa, kan vara den bästa husbloggen! Fin tantkruka också, blir inspirerad men med tanke på att jag mest har ihjäl blommor tror jag att inspirationen får stanna på tankeplanet. I alla fall till det att jag slutar vara en (ofrivillig) blommördare.

    SvaraRadera