söndag 23 februari 2014

Välkommen till våren! med äckelparentes

För bara någon vecka sen så klagade jag på att vi inte har några vårblommor i trädgården. Enligt de gamla ägarna skulle det börja spira först framåt april-maj. Men! Så försvann det mesta av snön och runt alla äppelträd började det växa upp krokus och idag slog de första ut. Jag tog med mig Fimpen för att visa. Han stampade på dem. Go och glad reaktion.
 
 
Som en liten parentes: när vi "tittat" på blommorna gick vi in i en skogsdunge som ligger precis utanför vår tomt. Där hittade vi en stor plasthink med vatten. Jag tänkte att det var dumt att den stod där och skräpade, välte den och ut åkte en jävla massa döda, vattenflådda, uppsvälda och lila möss. Skrek som en mistlur, Fimpen tappade en boll ner i sörjan (som luktade förjävla äckligt). Ska aldrig mer gå in i den där skogsdungen. Var tvungen att gå in och hitta döda möss-duscha av både mig och min son. Skrubbade hans små händer som plockade upp bollen efter att den varit i sörjan. Har nu hemska tankar om råttgift. Och om de där uppsvälda kropparna. Varsågod för nu kommer våren!-inlägg.

2 kommentarer: