fredag 14 februari 2014

Att ha chilis i jorden

Jag vaknade en morgon i januari och bara kände ett döttssug över att få såsåså SÅ!, läste på nätet och hepp! det är tydligen redan dags för chili och pujo? Så himla passande, eftersom min man ÄLSKAR chili (så, äta, titta på, läsa om) och har bestämt sig för att göra en egen chilisås (han började redan förra året, men det visde sig att det behövs så jävla mycket chili, så det blev inte jättemycket sås precis).
 
Så jag gjorde vad varje normal människa gör: beställde hem runt 50 fröpåsar (bland annat åtta olika chilisorter), en speciell så-lampa med tillhörande värmelampa och satte mig för att vika papperskrukor. Sen förra året har vi även tagit frö från den chilin som smakade bäst.
 
Vi har en enorm trädgård och ett växthus. Jag kommer att så så att det skvätter om det. Frågan är bara vem som räcker upp handen för att vara den som rensar allt ogräs.




 



2 kommentarer:

  1. Blir. Så. Inspirerad. Nu.

    Fick chilifrön i julklapp av min svåger, men har inte satt dem än. Har dock spraymålat gamla konservburkar i fina pastellfärger samt köpt jord, så tanken om att så saker i fina behållare finns där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tummen upp! Ska bli fint att se dina chilis. Samt spraymåla konserver? Jag vill med!

      Radera