söndag 16 februari 2014

Rinnäsa och bajsblöjor

Varje helg skriver jag en lista på saker som hade varit trevligt att fixa under helgen. Vissa helger gör jag allt på listan och lite till, andra hinner jag inte med något alls. Ofta tar allt 200% längre tid än vad jag tänkt. Inte för att skylla på andra men alltså min son: han har ingen som helst känsla för egentid eller att vissa saker borde göras. Allt är alltså hans fel.
 
Den här helgen hade jag tänkt
 
  • fixa ett tygöverdrag till en madrass i lekrummet,
  • måla om biblioteket,
  • sortera Fimpens kläder i plastboxar vi köpte för kanske en månad sen.
En lista som inte ser så mycket ut för världen, men jag hade planerat in lite kompishäng i Stockholm också. Vad jag hann med? Måla två väggar i biblioteket, snyta en rinnäsa ungefär 300 gånger, ta emot en kräk med armen, byta fem bajsblöjor, leka i Fimpens lekrum, poppa popcorn och titta på Mamma Mu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar