onsdag 5 februari 2014

En dag av vab

Nu vårdar jag i och för sig mitt barn varje dag, men ibland blir han sjuk och behöver extra vård. Som en dag i förra veckan. Då stannade vi hemma, tittade på snön, gick ut i snön, varpå min son sa kall! kall! kall! som en liten fågelunge och vi gick in igen.

På morgonen var han världens sjukaste. Satt i soffan och kavlade upp byxorna, för det är så he's rollin.

När jag bestämt att jag skulle vara hemma då hände det. Då hoppade han upp ur den där soffan, bestämde att vi skulle lyssna på Pippi Långstrump och Sjöravarfabbe 367 gånger på raken och dansspringa. Inte så sjuk.

För att sen trilla ner i sjukhålet igen och ynka sig framför film.

2 kommentarer:

  1. Haha, de är luriga di dära små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Dock att han kan ha 40 graders feber och ändå springdansa när han hör Pippi-låten. En annan skulle ju ligga i sängen och flämta.

      Radera