söndag 9 februari 2014

Planer för gamla matsalen

 
Det som förra ägarna hade som matsal/matrum/kalla det vad ni vill har vi idag som tv-rum. Vi hade först också vårt köksbord där, men det kändes för... mörkt? Det var inte rätt, helt enkelt, så vi bytte matsal med tv-rum. På planritningen är detta utmärkt som tv-rum.
 
 
Väggen ni ser till vänster, som är målad i slingriga mönster är nu vit. En tv är faktiskt upphängd på väggen till höger (det här todde jag skulle ta några månader innan den kom upp, men så kom min pappa och tjoff, så var den uppe (även om jag tyckte att den skulle sitta längre ner än den gör)).

 

En platsbyggd hylla som borde både städas och renoveras.
I det här rummet tror jag inte att vi riktigt vet vad vi ska göra. Eller vi har lösa planer, men inget konkret. Vi har pratat om att vi måste ha en lampa. Min man vill måla en vägg gul. Just nu har vi två kristallkronor i taket: en som är ful, men funkar och en som är snygg, men ofungerande. Planen är nog att det bara ska finnas en. Även om jag gillar ideén om två.
 
Jag vill även renovera två platsbyggda hyllor som just nu ser ganska tråkiga ut. En list har släppt och de är lite... tråkiga. Tänker att jag ska sätta in bättre träskivor och måla hyllorna i någon färg.
 
Undrar hur lång tid all denna renovering kommer att ta. Fem år? En livstid? 




Ett element med tråkig färg som jag vill färglägga.

Två lampor - en med funktion (vrålful) och en utan funktion (snygg och säkert dyr).




2 kommentarer:

  1. Huset verkar så himla fint, vilken dröm att hålla på och inreda det! (Fattar såklart att det är ett jävla jobb också. Men ändå! Roligt!)

    SvaraRadera
  2. Topp fem över mina bästa livshändelser att flytta hit! Vissa dagar pusslar vi så mycket att jag bara "varför flyttade vi ut på landet, när vi bodde fem minuter från hämt-thai och förskola? Kunde GÅ TILL JOBBET osv", men sen vaknar jag en lördagsmorgon och är genuint GLAD och då blir det värt igen.

    SvaraRadera