onsdag 5 februari 2014

Planer för hallen

Hörrni, jag tänkte att vi skulle gå genom vårt hus rum för rum och så berättar jag vad vi har för planer med rummen. Och när jag säger vi så menar jag nog mest jag, för min man kanske inte alltid är överens med våra planer.
 
Vi börjar med en extremt o-skalvänlig planritning jag gjort i Paint. Här ser ni nedanvåningen. Kan vara så att jag glömt bort något rum, men vem räknar? Till det serveras bilderna från visningen/prospektet. 
 

När vi flyttade in så var den långa röda mattan kvar. Eller när vi flyttade in och när vi flyttade in, den ligger fortfarande där på golvet, fylld med skor och grus och snö. Till vänster där de har ställt bord och stolar lite käckt har vi lassat in en barnvagn och en stol.

 
På bild två kan ni se rummet från en annan vinkel, in till rummet där de hade matbord men vi har tv-rum och trappan som leder upp till våning två.

 
De här bilderna ser så himla ljusa och glada ut ser jag nu. Så kan vi inte ha det, så här vill jag måla med den där färgen kalklitir. Jag har kanske övertalat min man om att det är så det måste vara. (När jag inte fick i vare sig tv-rum eller matsal, blev det här.)
 
Det röda tyget ska vi ersätta med något annat. Där de har en slags bastant möbel har vi en bänk och en ritning av Stockholm från 1600-sometime, en målning jag fick i julklapp, som min man hängt upp där utan att fråga mig. Den hänger där ännu, så jag antar att den ska hänga där nu.
 
Vi måste även ta tag i belysning i detta rum. Samt slänga en kick asstor låda som vår tv låg i. Saker som kan ta veckor i detta hus.
 
Jag vill måla golvet i rutor. Jag har fått ett kanske från min man.
 
Det var hallen det. 

5 kommentarer:

  1. Har jag sagt att jag älskar din husblogg? Om inte så säger jag det nu.

    SvaraRadera
  2. Men åh, fina du, tack! Jag älskar också den så himla mycket!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar den också och jag älskar att du ska ha en genomgång av huset så vi får se hur det verkligen ser ut!

    Men den där lådan, kan ni inte göra något sånt här av den istället?
    http://www.pinterest.com/pin/263038434458960187/
    http://www.pinterest.com/pin/537687642982314360/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju ett geni av rang! Dock inte den storleken på lådan, utan mycket smal. Tänk platt-tv-smal.

      Radera
    2. Haha jag vet iofs inte hur mycket geni jag är som tänkte att en tv skulle vara så stor haha... Men om ni köper något helt enormt kan ni ju göra något sånt!

      Radera