lördag 8 februari 2014

Planer för gästrummet

 
Gästrummet är det ni ser på den här fantastiska planritningen, till höger i bild. De flesta rummen i huset är målad i den här gråa nyansen som är förjävla hal. Jag vet inte hur många gånger Fimpen rustat fram mot något, försökt stanna men istället har halkat och slagit i huvudet. Så den där färgen? Den behåller vi!
 
 
Gästrummet som det såg ut innan vi flyttade in.
Det här rummet kommer att se helt annorlunda ut. Vi har beställt en tapet som ska upp på nästan alla väggar (alla väggar som inte har brädväggar). Sen är planen att vi någon annan ska sätta upp en kakelugn som nu ligger i uthuset i lådor. En kakelugn som är från Visingsö från början, som förra ägarna köpte men inte plockade in. Vi bara "åh, en kakelugn hade varit fint här, det finns ju rör och grejer för den!" och de bara "jaha, men här har ni en!". Himla snälla förra ägare.
 
Det är nog de stora grejerna vi ska göra: tapetsera och sätta in ugnen. Lite småpill. Hänga upp en lampa, eller två. Ta ut chiliplanteringen som står där under extra lysrör. Det kommer att bli fint. Så fint att min man vill ha detta som sovrum istället för det vi nu har på ovanvåningen.
 

2 kommentarer:

  1. Detta hus Jenny! Så stort och fint att jag bara gapar!

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Och helt jävla sjukt att det kostade mindre än vad min brors lägenhet i Stockholm gjorde.

    SvaraRadera