tisdag 25 februari 2014

Vad fan har vi gjort?

Härom dagen, bakis och trött, undrade jag vad fan vi gjort. Flyttat ut till ett hus på landet där viltsvinen lever så nära inpå att jag knappt vågar gå till brevlådan i rädsla av att springa på ett. Där jag hela januari och halva februari vabbat och varit sjuk och känt mig förbannat instängd. Där vi måste pendla nära fyra timmar varje dag. Bytte bort vår lägenhet som vi älskade, där vi kunde gå till ALLT och framför allt gå till vår sons förskola och slippa spänna fast honom i en bil och plåga honom. Jag var trött på allt, helt enkelt.
 
Då öppnade jag bakdörren, den ut till vår varanda, gick ut, stängde dörren och satte mig på trappan. Lyssnade på fåglarna. Anade våren. Och plötsligt blev allt det här värt det vi gjort igen.  

1 kommentar:

  1. Du kan ta med dig majs och kasta till svinen, inbillar mig att de gillar majs så mycket att de låter dig vara ifred. Annars rekommenderar jag jägarexamen. Vildsvinskorv är fantastiskt gott.

    SvaraRadera