lördag 6 juni 2015

Den trettonde till sjuttonde maj 2015

Kristihimmelfärdshelgen behövde min man en ensamhelg efter alla nätter som Pampas har hållit honom vaken. Jag tog barnen och drog till Skåne. Att åka tåg själv med två barn är lite utav ett... äventyr. Svettigast blev det när Pampas gallskrek, jag skulle värma mat till honom och tanten i restaurangvagnen visade sig vara jävligt sur. Det gick dock det med. Vi kom fram så småningom.
 

I Skåne var det sol och utomhusfika. Vi hamnade mitt bland en rashundsträff i skogen, men var lika glada för det. Dock fick vi inget hundgodis efter att vi svarat nekande på om vi hade någon hund med oss.




Fimpen hittade en hinderbana i skogen och var skitglad fram tills att han trillade ner från en bom, ville ringa sin pappa och sen tyckte att det var dags att åka hem till vårt hus på landet igen. Det här var alltså dag ett. Då blev jag lite nervös, men efter lite övertalning gick han med på att stanna hos sin mormor och morfar några dagar till.



En annan dag kom några släktingar på besök och vi hade såpbubbelrace.



Rapsblomman kan vara den snyggaste av blommor. Här tvingade jag mina föräldrar att stanna mitt på vägen. Sen kom det en lastbil på den smala vägen och pappa blev så nervös att han backade ner i diket. Det var det dock värt: jag fick kort på de här fälten!

 
Vi avslutade resan med att åka in till närmaste stad där jag och Fimpen gick på bio, drack äppeljuice och åt godis. Sen övertalade han sin mormor om att hon var tvungen att köpa med en hel chokladtårta hem, så att han kunde äta upp den rosa marsipanrosen som satt uppepå. Dagen efter tuffade vi hemåt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar