söndag 7 juni 2015

Den nitton maj 2015


Våren och värmen 2015? Den kom ju aldrig! Till slut tröttnade jag på att vänta och bestämde att det nu skulle vara dags att sätta potatisen i landet, så morötter och tagetes samt köra ner löken.


Fimpen ville vara med som vanligt, han skulle först bara skateboarda lite.


Vårt land har ju blivit helt omstrukturerat av mig. Jag har bänt, grävt, slitit, svurit, men nu börjar det bli klart. Mellan gångarna har jag lagt svart marktäckande duk och uppepå det flis. Här är vi på väg mot landet: Fimpen, jag och Natten.


För att potatisen ska gro snabbare så hade jag lagt dem på jord inomhus. Då utvecklar de rötter och kommer igång snabbare när de väl är i jorn.


De små liven är har flyttat hem.


Sen var det dags för morötterna och löken, som fick stå ihop eftersom de är kompisar. Hos potatisen sådde jag tagetes som ska motverka en massa ohyra då den luktar så starkt att ex morotsflugan blir helt förvirrad.


Natten tyckte att det här med täckduk var fantastiskt kul.


Eftersom det är så kallt fick täckduken åka på. Den får ligga där så att potatisen, löken och morötterna tycker att det är varmt och gött och kommer upp i raketfart.

1 kommentar:

  1. Jag är så impad av dina trädgårdsskills samt din ork. Jag orkar aldrig någonting.

    SvaraRadera