onsdag 3 juni 2015

Den åttonde maj 2015

Jag beställde sparris från Österlen sparris och de kom på ett paket på posten. Sparris är sablans dyrt, men värt det ändå tänker jag? Det är ju så nedrans gott och de kan bli nästan lika gamla som en sköldpadda. De går visserligen att så men då tar det hundra år innan vi får någon sparris och min plan är att blanda upp de här plantorna med några som jag sår.
 

Jag tog fram min hemmabibel för odling och kollade upp hur jag skulle göra när jag skulle sätta sparrisen i jorn och satte igång.




Sparrisen såg ut lite som något som bor i havet alternativt rymden och skulle ligga i ljummet vatten några timmar. Samtidigt ösregnade det. Jag blev mycket lortig.


Så la jag ut de där tio rymdvarelserna på jorden, skyfflade på lite jord och på med täckväv eftersom vi har den kallaste maj någonsin, sen är det bara att vänta i TRE ÅR(!!!) sen har vi sparris varje vår så länge vi lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar