tisdag 9 juni 2015

Den tjugoandra maj 2015

Nu verkar det som om det inte bara är en utan två små lirare som vill vara med när det är dags att så grejer. I slutet av maj hade jag lite lätt panik över allt som behövde komma i jord och tog därför med mig mina lirare ut på verandan och påbörjade det lilla projektet.
 


Borecole, eller grönkål, var en av grejerna som skulle sås. Inhandlat på min nya fröfavoritinköpsställe E-Bay.


Eftersom jag börjar få ont om både krukor och sådana där pinnar där jag skriver namnet på det jag sår så fick jag inventera bland våra sopor och använda gamla äggkartonger att så i och sen tog jag lite pinnar till att skriva namn på.



Fimpen sådde inga spöken den här gången, men dock hjälpte han till att trycka ner störbönorna.


Pampas höll koll på krukorna.


Så var det sista som ska sås inomhus (eller ja, förkultiveras) klart! Nu ska det bara bli mer än frysgrader ute så att allt kan planteras ut. Det behövs, vi har krukor i vartenda rum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar