fredag 18 april 2014

Trädgårdsarbete

Jag vet inte varför med i vissa delar av trädgården har det varit lite utav en skotförvaring. Gamla trasiga tegelstenar, rostiga tunnor osv. Och! Även en fallfärdig utomhusbar. Allt detta rev vi ner förra veckan och ungefär en tredjedel hann vi köra till soptippen. Nedan syns även en julgran. Den tar vi på vårt samvete.
 

 
Sen skulle rabatterna fixas. Jag trodde inte det skulle ta så lång tid, jorden verkar a-okay och det var inte jättemycket ogräs. Men hej! vad jag bedrog mig! Det tog en hel vecka och i ett av landen växte en typ av ogräs som hade bautarötter som vi fick gräva nästan en meter rakt ner för att få upp.

 
Vårstädning av växthus. Jorden i växthuset var inget att hurra för, så den fick vi slänga ut det mesta av och lägga in ny. Här kommer det mest att växa gurka och tomat. Möjligtvis en eller två vattenmeloner om de nya kommer upp och får stå oknippsade av Fimpen.

 
Nu är det klart i alla land utom ett, nu ska vi bara hälla på gödsel samt täcka med täckduk och vänta på att jorden ska bli lite varmare så att vi kan börja så.

2 kommentarer:

  1. Herregud, ni har ett växthus och stor trädgård och allt! Verkar magiskt! Tidskrävande men magiskt.

    SvaraRadera
  2. När vi köpte huset var vi: hurra! Nu börjar vi inse hur jäkla mycket tid allt tar. Bara att rensa alla rabatter har tagit oss tre veckor. Med hjälp av mina föräldrar.

    SvaraRadera