onsdag 2 april 2014

Att inte alltid lyckas

Det finns ju vissa saker som jobbar mot en när det är dags för frösådd. Kyla, mörker, skadedjur och ens barn. Min son, till exempel tycker att det här med växter är himla roligt. Så han är gärna där och pillar lite. Pillar och knipsar. För någon dag sedan var det vattenmelonens tur (det var från början två vattenmeloner i denna kruka, båda har blivit knipsade av Fimpen).
 
 
Knips leder till död/döende växt vilket leder till en arg mor och en oförstående son. Det finns inte många regler i vårt hus, men knipsa växter, röra min kamera och pilla i kontakter är BIG NO-NO.



Så jag sa till min son att nu jävlar får du faktiskt hjälpa din mor att så om vattenmelonen. Bära ut skiten i köket och hjälpa till att så om.

 
På vägen är det dock alltid något annat som verkar roligare. Som att stoppa in en blompinne i en boll.
 
 
Nysått!

 
Något annat jag misslyckades med var tomaterna. Jag skyller allt på toalettrullarna som suger åt sig grymt mycket vatten och inte lämnade mycket över till plantorna. Kanske lite tur, vi hade haft väldigt många tomatplantor annars.


1 kommentar:

  1. Satan, jag som tyckte att toarullar verkade som en himla bra grej och själv sådde i sådana för några timmar sedan!

    SvaraRadera