torsdag 17 april 2014

Fimpens nya sovrum

Eftersom Fimpen ska bli storebror (alltså det konstiga i det - den där pyttelille killen som föddes nyss?) så ska han få ett eget sovrum där han kan sova ostört. En av skrubbarna på ovanvåningen får därför stå till tjänst.
 
 
Denna... ökenmålning(?) fick ryka, för en lite mer barnvänlig tapet.

 
Inte så mysigt? säger du? Inte så mysigt! säger jag.

 
Pappa hjälpte till att tapetsera om. Som vi bråkade om hur det hela skulle gå till alltså. Han såg sig själv som tapetmästaren och jag ville att vi skulle vara noggranna.

 
Tapet på plats!

 
Nu ska vi bara måla om golvet i samma nyans (tänker jag, min man håller väl kanske inte med till 100 %), ställa in alla barnböcker och sängen. Ja, och skära av de där kanterna på tapeten. Sen: sov i eget sovrum, lille gosse!

4 kommentarer:

  1. Men alltså den där målningen! Vad tänkte de…?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De som bodde där innan oss var konstnärer, jag tänker att de vet saker som inte jag vet/kan sånt som borde vara snyggt?

      Radera