tisdag 15 april 2014

Fiskarna

Limpy vill höra mer om våra fiskar.
 
Jag hatar våra fiskar. Eller det gör jag kanske inte, men jag skulle aldrig anlagt den där dammen själv. Vi har karpar och guldfiskar (tror jag) och jag väljer att ignorera dem ganska mycket medan min man har lagat deras pump en miljon gånger i vinter och Fimpen älskar dem. Lite för mycket för allas bästa. Önskar att jag kunde säga att det är fridfullt och fint och en oas i vår kaosartade trädgård, men nä.
 
Varför jag hatar fiskarna? Mest för att jag tror att Fimpen kommer att trilla i deras damm och dö. Planen är att avveckla skiten och sälja fiskarna, men som allting i det här hemmet tar det väääldigt lång tid att få tummen ur och göra det.

2 kommentarer:

  1. Tack tack! Hoppas att din relation till fiskarna blir bättre med tiden. Eller att avvecklandet går den väg du önskar.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får se. Min man är just nu JÄTTEKÄR i dammen.

    SvaraRadera