lördag 15 augusti 2015

Den 23 juli 2015

Vi har abnorma mängder vinbär i vår trädgård. Jag tror att vi har tio buskar med röda bär och två med svarta. Jag får alltid mild panik när jag tänker på att jag borde göra något med dem så en dag gick jag och barnen ut för att plocka och göra gelé. 




Båda barnen gillar att äta bären som de är. Eftersom vi har en hel del buskar så kvittar de hur mycket de äter, det är ändå massor kvar. Förra året gjorde jag saft, men det är det ingen som äter. Jag tänkte baka lite med Fimpen när vi får lite tid över. 




Pampas smakade även ett äpple. De är inte klara än. Det sket han i. 





Massor av socker ska det vara i gelé. Jag häller aldrig i så mycket som det ska vara. Både svart och röd blev det och sen har vi gelé att ge bort till alla stackare som har fest det närmaste året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar