onsdag 30 juli 2014

Bambis äventyr i vår trädgård

Det är inte alltid det är kul att bo i hus och ha trädgård. Som nu till exempel.

Nu till exempel har följande hänt: vi har fått en bladsjukdom på potatisen. Eller det hände för någon vecka sedan. Jag frågade min expertgrupp på Facebook om det kunde vara bladmögel eller brunröta och joho, det kunde det vara. Jävla bladmögel och brunröta. Hatar bladmögel och brunröta.

Så all blast kapades och potatisen verkar inte ha påverkats (pust) men ändå. Blir sur när någon eller/och något ANGRIPER något som är mitt. Mitt, mitt bara mitt.
 
I dag fick jag rapport av en lite värre sort. Rådjur. Jag fattar ju att Bambi måste vara sjukt less på den här värmen, vi har inte haft rådjur i trädgården sedan i vintras när de inte heller kunde hitta mat, men alltså... gurkan som jag satt som kärleksgåva till min man? Broccolin var okej att de tog, det hade ändå kommit bladlöss på den, och kronärtskockan, det kunde varit värre. Men gurkan? Som min man skulle lägga in, som Fimpen älskar, fröna jag letade länge efter och tillslut kom över ynka fem stycken?
 
Dumma Bambi. Nu ska jag försöka lägga fokus på vattenmelonen. Gud nåde den som har ihjäl min vattenmelon.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar