tisdag 10 juni 2014

Tråkigheter i växthuset

Om potatislandet var all fine and dandy är det andra visor i med/i växthuset. När vi flyttade in var översta fönstret i växthuset trasigt och vi hade stora planer på att fixa ett nytt. För någon helg sedan kom vi så långt att vi tejpade upp två plastpåsar för fönstret. Ta-da!

 
Sen hittade jag tre sniglar inuti huset som hade smaskat i sig två gurkor, två och en halv tomatillos och lite av båda paprikaplantorna.

 
Blev så arg att jag skrek rakt ut och vi har sedan dess gått ut på vaktrundor flera gånger om dagen. Speciellt i gryning och skymning. Visste inte att jag kunde bli så här arg på sniglar. Det kunde jag visst.

 
Nedan: en pinne där det tidigare växte en gurka.

4 kommentarer:

  1. JAG FATTAR! Jag skrek "SATANS JÄVLAR" rakt ut när jag såg att de små asen ätit upp Cupido-dahlian jag gett till Mikael. Är ute varje kväll med sax i högsta hugg (jag har förstått att det mest "humana" är att låta dem somna i en plastpåse i frysen, men tyvärr sträcker sig inte min empati till mördarsnigel-världen när de har dödat mina grejer). Jag känner ett brinnande hat mot dem. Jag såg att de cirklade runt mina pallkragar häromdagen. Blev ännu mer rasande. Måste köpa såna där metallskenor att sätta upp. Köpa mer snigel-strössel och allmänt hålla igång mitt medborgargarde. Hoppas vi vinner!

    SvaraRadera
  2. Jag har med vrålat av vrede. De åt upp all mn dill, persilja och morötter. Och nu planterade jag ny dill från kruka och minsann de är där igen! Grrr! Jag har en hink med vatten och massa salt som jag dränker dem i...

    SvaraRadera
  3. dränk dem i öl! ställ ut en glassbytta med några cenimeter öl i botten så kravlar de sig dit och begår självmord.

    SvaraRadera