lördag 7 juni 2014

Ett ton köttbullar

Medan min son spelade schack mot sig själv passade jag på att rulla och steka köttbullar på två kilo köttfärs. Tanken var att vi ska överge Mamma Scan helt och bara käka hemgjorda köttbullar. Och med att vi ska överge menar jag Fimpen, som äter köttbullar var tredje måltid. Han brukar varva med korv.
 
 
Vet ni hur tråkigt det är att rulla och steka två kilo köttfärs till köttbullar? Väldigt, väldigt tråkigt. Speciellt när jag blev klar, ställde fram dem på bordet, Fimpen smakade på en och vägrade äta något mer.

 
Som tur är har han godkänt dem vid ett senare tillfälle.

2 kommentarer:

  1. Åh vet precis hur det känns, jag strävar mot bättre käk och rena råvaror. Ungen skulle kunna leva på korv och pasta... Och jag serverar fisk, grönsaker, ekokött osv som ratas, ratas och ratas.

    SvaraRadera
  2. Gör köttbullarna i långpanna i ugnen nästa gång! Fler på kortare tid, i alla fall LITE mindre tråkigt. Och hoppas att han börjar gilla dem snart!

    SvaraRadera