lördag 23 maj 2015

Den tjugofjärde april 2015

Den tjugofjärde april var det äntligen dags för mitt sparrisland att komma till. Som jag tjatat om detta sparrisland. Jag tror att min mun tjatat om det där landet i snart tre år. Och då har vi bara bott i hus i nästan ett och ett halvt.


Varför min man skulle gräva det här landet och inte jag vet jag inte riktigt. Jag gissar att det är för att jag är trött på det efter att ha grävt om hela vårt befintliga megaland. Att gräva ett nytt land åt sparris är väl inte optimalt, de ska ju egentligen stå öppna och utan gräs en tid, men sånt hinner vi inte mer här på landet. I alla fall. Det nya landet fick snabbt namnet Marcusland av ganska så självklara skäl.





I förgrunden syns vår vitlök som vi satte i höstas. För någon dag sedan tvingade min man mig att dra upp en planta för att han hade hört på Odla i P1 att det var dags att skörda. Jag hävdade bestämt att vi skulle vänta till juli. Drog upp en för att få tyst på honom. Hade självklart rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar