lördag 9 maj 2015

Den elfte april 2015

En annan av mina lediga dagar så fick jag för mig att jag skulle flytta våra två jordgubbsland så att det blev ett. Vi hade ett mindre, bredvid växthuset där det även var ett äppelträd och en hel del kirskål och ett större. Alla från det mindre landet har nu flyttat över och bor i det stora landet.


Till min hjälp hade jag tre smålirare.


Jag kan väl inte påstå att de hjälpte till så fasligt mycket, de verkade mer koncentrera sig på att ha kul. Ha kul? HA KUL?!?! Jag säger då det.


Före detta lilla jordgubbslandet. Där växer även rabarber, ser jag nu. Vad som ska växa där nu istället har jag inte riktigt koll på ännu.


Alla jordgubbsplantor ute på vift.


Där, till vänster längst bort, där är nu alla jordgubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar