fredag 23 januari 2015

Pepparkaksbak

Jag vet att alla städade bort julen för hundra år sedan. I den här bloggen har vi dock inte kommit till julafton ännu. Ledsen för det. Jag skyller på två barn, heltidsjobb och att jag är borta från mitt hem från kvart i sex på morgonen till halv åtta på kvällen (true story).
 
Om ni hatar julen får ni helt enkelt låta bli att läsa den här bloggen de närmaste veckorna, jag vill liksom ha allt med här for the future me.
 
En dag där före Lucia någon gång så bakade vi pepparkakor. Eller Fimpen bakade pepparkakor i kanske fem minuter, sen tyckte han att det var dötrist och lekte med lego istället. Dock var han inte sen med att käka upp dem när de var klara. Här kommer vårt bak:
 
 
 


 
Ja, här ovan har då vår son tröttnat och vi står själva med tomteluvor på huvudet och kavlar.


 
Fimpen fick välja pepparkaksformar och vi hade giraffer, grisar, får, dinusarier, krokodiler och lejon.

 
Den lille tomten. Åh, vad fint, här hade han inte kommit in i den milslånga skrik- och gråtfas som han är inne i nu.


 
Ja, ni ser rätt, det är en snopp i glasyr på pepparkakan till höger. Jag tror att min mamma norpade den sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar