söndag 25 januari 2015

Ja, vi bakade lussebullar också

Som den goda mor jag är så bakade vi även två sorters lussebullar. Skoja, bakade dem för att kunna mula bullar på min föräldraledighet. Om Fimpen åt upp 3/4 av pepparkakorna så åt jag nog upp 3/4 av alla lussebullar.
 
Vi jag gjorde en traditionell och en med vit choklad i (<-- kan ha varit det godaste jag ätit NÅGONSIN, grät nästan när jag åt den första).
 
I den här familjen är det jag som bakar och min man som lagar maten. Ibland får de två försöka dela och trivas på samma yta. Och ha ett körschema i köket/med ugnen. Det blir mycket hur länge ska de jäsa? då använder jag ugnen så länge!
 






1 kommentar:

  1. ja gud, lussebullar. Det bästa jag gjort någonsin är att gå ifrån traditionen och fylla dem med allt möjligt gott. Den är julen blev det vanliga bullar, som man rullar och skär och lägger i formar, fyllda med riven mandelmassa som rörts ut i mjukt smör samt rivet apelsinskal och lite lite av saften från samma apelsin. Ovanpå strödde jag mandelspån, rullade ihop och skar. My gaaad. Godaste saffransbrödet ever.

    SvaraRadera