onsdag 7 januari 2015

Att få en säng på plats

 Helt plötsligt (nä, okej, vi hade tänkt på det länge) så fick vi för oss att vi skulle slå ut och ner vår garderobsvägg för att flytta vår säng, så att den inte skulle stå under snedtaket, eftersom det var en pain in the bottocks. 

Fimpen passade på att gömma sig inne i de där garderoberna en sista gång. Meningen var att vi skulle spara dem till... något, men tillslut blev de pinnved ändå, eftersom vi var tvungna att slå sönder dem för att få ut skiten. 

Min man hade på sig skruvarhatten, men var i övrigt stort sett naken. 






Efter att vi tagit bort alla garderober, vi hade sett hur kasst de förra ägarna hade dragit elen bakom och att det inte fanns några lister i nederkant så tog jag kort på eländet och såg även att färgen var lite flammig i hela rummet. Så jag ställde mig och målade alla väggar i ett lager vitt till. Sådant som i alla fall inte jag tar med i beräkningen "fälla lite garderober". 




Säng på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar