söndag 3 augusti 2014

Den blyga kattungen

För några år sedan, när jag bodde i en av Stockholms söderförorter, hittade jag den Second handaffär som jag fortfarande tycker slår allt annat jag har besökt. Jag har, under Fimpens uppväxt, antagligen länsat halva deras förråd av barnböcker. De har Astrid Lindgren, böcker från 20 - 10-tal, moderna böcker, böcker med fina bilder i som det går att ta ut och göra till tavlor osv osv. Och då är det bara barnboksavdelningen. Med böcker för fem till tjugo kronor styck.
 
Jag var där för någon vecka sedan och köpte runt tjugo böcker till Fimpen. Samt några pocket till mig och vårt nya bibliotek OCH två lampetter OCH en taklampa. Allt gick på runt 300 kronor. Mycket nöjd.
 
 
Ovan kan ni bland annat se Så gör prinsessor samt Den blyga kattungen från 1950 (hittade den även här  De fem kronor jag la på boken känns mer okej än de 120 kronor som den kostar på internetsidan). Båda hamnade i Fimpens nya sovrum. Som kommer att invigas lagom till det att han fyller femton. Alternativt när det inte längre är 35 grader på ovanvåningen.

 
Och nedan: Alla vi barn i bullerbyn. Kanske mer inköpt för min del än hans. Och se där, där tittade min mage fram i kanten av bilden också!




2 kommentarer:

  1. Åh var ligger den? Jag bor på Hägerstensåsen och tänker att den kanske är i närheten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skärholmen! Fast åk helst inte dit och sno alla goodies, vill ju ha några guldkorn kvar.

      Radera