lördag 11 januari 2014

Skaldjurslunch

 
Här sitter jag lagom dekadent med kass kroppshållning och käkar en hummer och dricker champagne. Jag har på mig samma klänning som på julafton. Den är smutsig. Men så blir det ibland när garderoben inte är uppackad.
 
För några år sedan, kanske om det till och med var vårt första nyår tillsammans för sex år sedan, påbörjade vi världens bästa tradition: skaldjurslunch. Det är kanske inte säsong. Det är inte alltid vi orkar nyårsmiddagen senare på kvällen. Men vi påbörjade det inne på Söder i Stockholm, i en pytteliten etta. Vi satt på en filt på golvet och skrattade över ostron (som ingen egentligen gillar) och hummer. Ett glas champagne, eller om det var cava. Och det håller i sig. Denna sista dag på år 2013: i vårt egna hus.

1 kommentar:

  1. Låter underbart! Själv filar jag redan på den nya jultraditionen vi ska skapa fr o m 2014...hoppas jag inte hajpar sönder utan att vi kommer fixa det...just LUNCH ev. med skaldjur är definitivt del av den... Klänningen ser himla fin ut för den delen!

    SvaraRadera