onsdag 18 november 2015

Lotta Lundgren och häxhår

Jag började läsa Lotta Lundgrens bok Tio lektioner i matlagning och blev helt jävla matfrälst. Åt hela världen ville jag laga mat. Sen satte gravidkoman in och jag lagade bara hennes chili.

  

Jag använde vår egen lök och vitlök, två saker som vi fick ganska mycket av, även om sniglarna käkade upp nästan all rödlöksblast så att alla rödlökar blev små och när jag skulle gräva upp dom så såg jag inte var de befann sig. 




Laga mat om du har tid,ork och inte hundra barn och djur som drar dig i kjolarna - då kan jag också tycka att det är skoj.

Här, i kökstaket, hänger vår vitlök på tork och ser ut som häxhår.


En mexikansk choklad som jag fått av en kompis åkte också i.

1 kommentar:

  1. Den där boken alltså, jag läser den som en roman! Älskar den så mycket.

    SvaraRadera