söndag 22 november 2015

Gnällkrig och äppelmos

Vissa dagar är gnälligare än andra. Jag får välja mina strider, tjata, trösta, och prata med arg röst allt i ett. Den här dagen var inte bara koka äppelmosdagen utan även en gnälldag av rang.

 

Jag och barnen gick ut för att plocka äpplen och göra äppelmos. Pampas var första provsmakare medan Fimpen hellre tjatade om att han ville gå in och titta på tv. Något han inte fick. 


Första stora gnällprovet. Här inne står han och skriker på mig att jag ska sätta på tv:n åt honom medan jag står utanför och ber honom komma ut till oss istället. Ja, jag tar ju tydligen kort också. 

Katten Kerstin smyger på grannens höns som smitit in till vår trädgård. 

Här tror jag att jag förlorat ett krig, satt på tv:n för att få lugn och ro och sen gått ut igen med Pampas för att plocka äpplen. 



Passade på att gräva upp de sista rödbetorna och sparrispotatisen.


Sen gick vi in och gjorde äppelmos, några burkar till oss och en till min bror som hade beställt en.

Sen kom krig två, när Pampas antagligen ville bli buren och jag inte orkade/behövde göra något med värme på spisen/annat och gnällfis två skapades. 


Slutet gott, äppelmos i burkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar