lördag 21 november 2015

Dalmatiner och ubåtar

Planen var att alla skulle dra till Malmö och museum. Sen började en efter en dra sig ut och till sist blev det jag och Fimpen som drog iväg. Älskar, älskar att hänga med bara honom, det blir så mycket lugnare och vi får den berömda kvalitetstiden ihop.

 

Så här snygga är Malmös museum. På vägen hit (åkte tåg) hamnade vi mitt i ett lugnt kaos av flyktingar på väg vidare, vid Malmö station. Blev så jävla berörd av det och det slog mig som om en knytnäve slagit mig. Män i kostym cyklade förbi samtidigt som flyktingar satt i grupper längs väggarna. Verkligheten skiftade perspektiv lite. 

Inne på museet fanns det bland annat ett lejon.  Och en dalmatiner.

Nu kommer jag inte ihåg vad det här museet hette (besökte flera, som låg nära varandra) men det fanns en väldig massa olika fordon där inne. Bland annat en ubåt vi fick gå in i, som jag ÄLSKADE men Fimpen var rädd för.



Världens finaste dag. Dock var maten i matsalen kanske inte värd pengarna, men vem bryr sig om sådana världsligheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar